Putnička i laka teretna vozila poseduju slične „sisteme za tretman izduvnih gasova“ i tretiraju se na sličan način. U zavisnosti u Euro norme, sistem može da se sastoji od jedne ili više različitih komponenata, koje mogu biti pozicionirane u jednom, dva ili tri ražličita kućišta („lonca“). Prema samom tipu i strukturi, prilikom bilo kakve intervencije, mora se poznavati sistem i raspored tzv. „saća“ katalizatora i filtera, njihove pozicije u kućištima, pozicije senzora, način funkcionisanja, ali i prepoznati moguća oštećenja i promene koje mogu dovesti do neefikasnosti sistema.
Ukoliko su filteri i/ili katalizatori nefunkcionalni moguća su dva razloga: zaprljanost ili oštećenje i nakon bilo kakve intervencije (pranje, zamena), veoma je bitno konstatovati uzrok nastalih posledica. U našem Centru, posebnu pažnju posvećujemo, pored preventive, dijagnostici uzroka. Dijagnostika uzroka se sastoji od dva procesa: kompjuterska dijagnostika parametara preko ECU (motornog računara) i vizuelni pregled samog „kućišta“ i ugrađenih komponenti (katalizatori, filteri, senzori, cevi, spojevi,…). Naš Centar je opremljen najsavremenijom tehnologijom, ali i stručnošću, znanjem i iskustvom kako bi uspešno rešavali najzahtevnije situacije.
Ukoliko se dogodi da se na kontrolnoj tabli pojavi indikator DPF-a, katalizatora, grejača motora i tzv. „check engine“, samostalno ili u kombinaciji, pozovite nas za konsultaciju i/ili svratite do našeg Centra kako bi smo uradili vizuelnu i kompjutersku dijagnostiku. Preporučujemo da to uradite što pre i da u međuvremenu ne forsirate motor na visokim obrtajima, jer to može dovesti do dodatnih oštećenja i havarija na motoru.